Back To Top
Generalnie dojrzewającą młodzież można by podzielić na takich, którzy mają przekonanie o tym, że mogą góry przenosić i na takich, którym się wydaje, że nic nie są w stanie zrobić. Takie dwa skrajne przypadki są najczęściej rozpoznawalne i bardzo łatwo je wychwycić. Z naszych obserwacji wynika, że zajmują oni między 60 % a 70% stanu całej grupy. 30 - 40 % grupy to młodzi ludzie, którzy się boją, wstydzą lub brak im pewności siebie i w związku z tym nie chcą się przyznać, że czegoś nie dadzą rady zrobić, ani nie biorą się za nic, czyli po prostu stoją pomiędzy. Żeby w życiu czegokolwiek dokonać i osiągnąć, niezmiernie ważną rzeczą jest przekonanie o tym, że mam moc sprawczą i to, co robię może mieć wpływ na otoczenie. Niestety zbyt często używamy słów, nie rób tego, zostaw to, bo popsujesz, twoje działanie nic nie zmieni, odpuść sobie, nie dasz rady, zostaw to, bo jesteś za młody, odejdź bo popsujesz. Nawet społecznie żyjemy w takim naszym polskim przeświadczeniu, że nic nie warto robić, bo i tak nic się nie zmieni. Proszę sobie wyobrazić, że w tym samym czasie oczekujemy, że młodzi ludzie wezmą się za coś i coś zmienią, zaczną działać. Trochę to niedorzeczne. Ale dobry tutor, poszuka zainteresowań podopiecznego, obudzi jego pasję, odwoła się do jego wewnętrznych motywacji, pomoże odnaleźć mu sens i nadać znaczenie wykonywanym czynnością lub zamierzeniom, by dokonywała się zmiana i żeby młody człowiek zobaczył, że to, co robi może mieć wpływ na innych i niego samego.
Polecają: www.tutoring24.pl
Kiedy rozmawiamy z chłopakami w gimnazjum, to niemalże zawsze pojawia się pytanie: po co mi ta szkoła? Ewidentnie z naszego doświadczenia wynika, że szkoła to wynalazek, który bez wątpienia służy o wiele bardziej płci pięknej, natomiast jeśli chodzi o mężczyzn, to woleli by wykuwać swoje umiejętności w lesie, na poligonie, lub co najmniej w cyberprzestrzeni. Tutor jest osobą, która w umiejętny sposób pomaga odnaleźć sens edukacji i nadać znaczenie tym procesom, które zachodzą w szkole. Nie jest to łatwe zadanie, bo podopieczny potrzebuje zdefiniować sobie rzeczy, wartości i przekonania, które są dla niego ważne, a na tym etapie rozwoju nastolatka wcale nie musi to być takie łatwe. Nie mniej taki proces trzeba przejść, by wiedzieć na czym się stoi i do czego w ogóle można się odnieść. Jak się okazuje na przestrzeni około szkolnej jak i również szkolnej w związku z rodzącymi się nowymi zainteresowaniami nastolatka, można odnaleźć wiele elementów, które nadają sens uczęszczaniu do szkoły i przywracają chęci i motywację do uczenia się. Tutor jest w stanie, dotrzeć do takich pokładów egzystencji nastolatka tylko w momencie gdy ma z nim szczerą, prawdziwą i pełną zaufania relację, na której jest w stanie przekazać coś podopiecznemu a ten jest w stanie to przyswoić.
Polecają: www.tutoring24.pl
Strona 3 z 4